søndag 25. september 2011

En smak av det gode liv

I går var vi i 80års dag, og den ble skikkelig feiret.
Maten var såpass nydelig at jeg gjerne skulle spist tre retters middag hver dag.
Gårsdagen godsaker var fiskesuppe, lammecarre og en herlig creme brulee til dessert.
Etterpå var det kaker og kaffe.
Man kan si det sånn at vi ikke forlot selskapet sultne.
Ikke tørste for den heller.
Det var servering av drikkevarer så det holdt.
Min bedre halvdel var av den fornuftige sorten og valgte å holde seg edru.
Det var egentlig kjekt med en sjåfør uansett, så jeg klaget ikke på den avgjørelsen.
Dessuten kunne jeg da drikke for oss begge.

Formen var særdeles god i dag, til tross for at det sies at vin og øl blir krøll.
Samvittigheten min har det vært verre med.
Kakebordet var nemlig en salig blanding av kremkaker og saftige sjokoladekaker.
Og jeg eier ikke vett til å holde meg til EN type kake.
Er det seks forskjellige kaker tilgjengelig så smaker jeg på seks kaker.
Det er forsåvidt ikke en dårlig deal. Problemet er at det blir passe store stykker av alle kakene.
I dag ble vi invitert tilbake for å spise enda mer kake.
Det endte opp med at jeg måtte ha en særdeles heftig date med tredemøllen på kveldstid for å døyve noe av den dårlige samvittigheten.
Kanskje jeg skal være glad for at jeg ikke lever det gode liv til vanlig.
3 retters middag, kaker og fri flyt av vin hadde fått meg til å trille bortover gata.
Nei, jeg bør heller være glad for vårt ordinære familieliv.
Fiskekakaker og fun light saft.
Hurra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar