tirsdag 20. september 2011

En liten flaske vin

Nå har det vært stille her igjen.
Dette skyldes det at snillemamma har vært på tur med jobben.
Vi reiste til Åre for å ha to dager med hyggelig samvær og faglig påfyll.
For å si det slik, det var en kjempehyggelig tur for alle som var involverte.
Vi ankom Åre i 11 tiden og gikk rett på det faglige.
Neste stopp var systembolaget.
Det er ikke vanskelig å se om det er svensker eller nordmenn som er inne i butikken.
Nordmennene er de som har handlekurvene fylt til randen mens de står å diskuterer med seg selv hvorvidt de tør å kjøpe mer enn kvoten sin.
Uansett så ble det en fin fangst inne på systembolaget.
Det ble også servert vin til middagen. Jeg undrer på om de tenkt at det kanskje kom til å bringe stemningen til nye høyder?
Det var iallefall resultatet.
Etter middagen og en form for vorspiel på rommet så satt de fleste ansatte klumpet sammen i baren i et særdeles godt humør.
Og det ble jaggu nachspiel også.
Noen av oss (ja, jeg var visst en av dem) kom oss ikke i seng før nærmere 5.
Deretter stod vi opp klokka 8 for å få i oss frokost.
Gjett hvor deilig det var å ta buss hjem igjen litt utpå dagen?

Det var ett stk mann og to små barn som ble glade når jeg kom hjem til dem.
Nå mistenker jeg at det var snopet i kofferten som frambragte den store gleden, ikke min hjemkomst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar