tirsdag 13. september 2011

Hva gjør man vel ikke for mannen sin

I dag har jeg fått rørt meg så det holder.
Etter ungene var avlevert på hver sin plass så tuslet jeg hjem igjen for å rydde litt hjemme. Når jeg var ferdig med det så var det på tide å ta med pelsdotten på en gåtur.
Jeg tok på meg jakka å gikk motivert avgårde selv om det regnet.
Etter frokost så var det på tide å dra på trening.
Egentlig er jeg stolt av meg selv, for i dag stod jeg på som bare det.
Jeg tror vi har en liten intern kamp her hjemme. Jo hardere og oftere mannen trener jo mer gjør jeg også det. Jeg nekter å gi han den gleden med å være i bedre form enn meg.
Det blir noe ala "lille speil på veggen der, hvem er best trent i huset her?"
Da skal selvfølgelig svaret være meg.

Etter treningen så fant jeg ut at det var på tide å gjøre noe hyggelig sammen som par.
Jeg føler nemlig ikke at det å sitte i hver sin ende av sofaen med hver sin pc er rett definisjon på kvalitetstid sammen.
Derfor foreslo jeg kino i kveld.
Jeg burde jo vite at det var å skyte seg selv i leggen, for gjett tre ganger hvem som da måtte dra å kjøpe billetter.
Ja, jeg vet at de kan kjøpes på nett. Men siden vi hadde en rabattkode så måtte de kjøpes i luka på kinoen.
Jeg kunne kjørt scooter ned til byen, men jeg er rett og slett for pysete til det.
Det går greit å kjøre andre plasser, men dere får meg jammen ikke inn i midtbyen altså.
Jeg parkerte da på møllenberg slik at jeg kunne skyndte meg nedover til kinoen.
En liten gåtur på under 10 minutter.
Så viste det seg at det ikke var åpent der og at jeg måtte gå på den andre kinoen som ligger et kvarters gange unna. Da var det bare å traske dit, og deretter tilbake til der jeg hadde parkert scooteren.
Jeg småløp hele veien fordi jeg var usikker på om jeg hadde lov til å stå der jeg stod.
Kinobilletter kan være dyre nok om jeg ikke skulle fått parkeringsbot også.
Jeg kom hesblesende opp bakken og kunne fornøyd konstantere at det ikke var noe bot på kjøretøyet mitt.
Jeg var i derimot ikke like fornøyd med å være utslitt og svett. Og bløt i samme slengen siden det regnet.
Men kino blir det nå i kveld, så da har jeg gjort minst EN hyggelig ting for min kjære mann i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar