søndag 30. oktober 2011

Forelska i lærer`n

Noe av min musikksmak har tydeligvis gått i arv til barna. Apekatten liker en del gode gamle 80-talls slagere. Blant annet The Kids sin landeplage forelska i lærer`n.
Han går å synger på den mye for tiden, så det er tydelig at dette må være en av de superkule sangene han liker.
Jeg prøvde meg på litt godmodig erting forleden når jeg spurte om han kanskje er forelska i klasseforstanderen sin.
Da ble han en smule fornærmet, han syns hun er snill men han er definitivt ikke forelska.

Dette med forelsket i læreren får meg til å tenke tilbake på ungdomsskolen.
NEI, jeg var IKKE forelsket i læreren min.
Men jeg husker derimot at min kjære mor kommenterte ved flere anledninger at han var litt kjekk.
Så hun var sikkert storfornøyd hver gang det var foreldresamtaler.
Selv om jeg oppførte meg eksemplarisk på skolen slik at foreldresamtalene bare var 20 minutter med skryt var jeg ikke like begeistret for disse samtalene.
Men mamma likte dem, og nå har jeg jo innsett hvorfor.

Jeg tror faktisk vi hadde en diskusjon en gang hvorvidt han var en kjekk mann eller ei.
Jeg var dypt uenig med henne, og tenkte at det fikk da være grenser på å like noen som var så gammel. Han var forøvrig 41 når han ble læreren vår, så han var ikke født på steinaldertiden selv om vi elevene tenkte det enkelte ganger.
Han var jo faktisk på alder med foreldrene våre, så det er ikke rart at enkelte mødre tenkte at han var "eye candy".
Jeg kjenner at jeg brått ble litt nostalgisk her når jeg tenker tilbake på ungdomsskole tiden.
Det skremmer meg når jeg tenker på at det er 11 år siden jeg gikk ut fra tiende klasse.
Hjelp! brems tiden litt, jeg er ikke klar for at den lille ungen min skal bli ungdomsskole elev om 7 år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar