onsdag 26. oktober 2011

Bananer i mat

Det er ingen hemmelighet at jeg liker bakst og andre godsaker, uansett om de smaker sjokolade, jordbær, vanilje eller banan for den del.
Jeg liker faktisk å lage muffins med banan i siden de da blir skikkelig saftige.
En av favorittene er bananmuffins med sjokoladebiter i.
Jeg elsker dem, og det samme gjør ungene.
Min sære ektemann hater dem.
Ikke at jeg bryr meg så mye om det, for da blir det desto mer på meg.
Det morsomme er at han liker banan hvis den er kald, men han får helt hetta om jeg serverer noe varmt med banan i.

For noen år tilbake fant jeg en matoppskrift som virket litt spennende.
Flyvende Jacob het den.
Den består av kyllingfilet, ketchup eller chilisaus, fløte, peanøtter OG bananer.
Dette stekes i ildfast form i ovnen. Serveres med ris og salat som tilbehør.
Jeg syns å huske at vi brukte ketchup siden vi ikke hadde chilisaus, men jeg tror ikke det var det som fikk oss til å rynke på nesa.

For å si det slik, det ble en litt for sær kombinasjon.
Til og med jeg måtte innrømme at dette kanskje ikke var noe å juble for.
Jeg mistenker at jeg kunne servert friterte småkryp og fått en bedre respons.
Nå bruker han denne episoden mot meg hver gang han skal påpeke at noen få ting av det jeg lager ikke smaker godt.
Utpressing kalles det!
Det skjer maksimum en gang i halvåret at jeg lager noe som ikke faller i smak hos noen av oss.
Og da er det ikke min feil, det er oppskriften.
Eventuelt så er det bare at denne familien er i særeste laget.
Jeg skal ikke utelukke den teorien heller.

Jeg lånte et fortreffelig bilde fra Wikipedia som gir en viss pekepinn på hvordan Flyvende Jakob ser ut. Døm selv om det er noe som frister eller ei




























1 kommentar:

  1. Det kan jo hende at dersom den blir tilberedt med de riktige ingrediensene at den smaker bedre enn bildet skulle tilsi... en kan jo alltids håpe.

    SvarSlett