onsdag 12. oktober 2011

IKEA- himmel eller helvete?

Her i Trondheim er vi så velsignet heldige at vi har IKEA.
Stedet der kvinner føler seg uovervinnelige og der menn har lyst til å gråte.

Jeg liker meg godt der, helt til jeg kommer til kassene. Den biten er jeg ikke så begeistret for.
Og jeg er heller ikke så glad i å komme hjem med varer som skal monteres sammen. Det er en jobb for min bedre halvdel. Jeg kan gjøre et halvhjertet forsøk, men hvis det ikke kan gjøres på et kvarter så gidder jeg ikke.
Da ender jeg opp med å sparke til byggeprosjektet før jeg setter meg i sofaen å surmuler.
Det eneste jeg med iver og glede har montert sammen som kom fra IKEA er en sprinkelseng og en babystol.
Ikke en gang prøv å meg til å montere en seksjon eller noe i den kategorien.
For det første syns jeg ikke alltid at bruksanvisningene er så veldig forståelig, selv om IKEA mener at alle kan klare å montere sakene deres.
For det andre så eier jeg ikke tålmodighet. Får jeg ikke til å skru sammen noe så er jeg troendes nok til å teipe eller spikre det sammen.
En periode så hadde vi gardinene spikret opp over vinduet fordi vi ikke hadde gardinstenger.
Kjapp og enkel løsning med andre ord.

Min kjære ektemann syns IKEA er ok. Han har ikke noe i mot å bli med en tur for å inspirasjon. Så lenge vi ikke er der oftere enn en gang i måneden så er han fornøyd.
Hans favoritt er kiosken der han kan kjøpe seg eplekake med is.
Jeg liker godt å bare rusle rundt å se på de forskjellige rommene mens jeg drømmer meg bort og ønsker at vi også kunne hatt det slik.
Ungene våre elsker IKEA.
Eller, de elsker lekerommet hvor de kan oppbevares en times tid.
Hvis vi drar dem med inn i møbelavdelingen så blir det ville hyl og protester. Jeg skjønner dem egentlig godt, hvor spennende er det egentlig for et barn å studere Klippan sofa eller forskjellige kjøkkenløsninger?

Villdyret er hjemme i dag, så jeg håper på å tatt en tur på IKEA for å handle inn litt småtteri som vi trenger. Jeg regner med at jeg må bestikke guttungen med en is for at han skal noe nytte av den turen.

2 kommentarer:

  1. Ble det tur på IKEA? Vi var der en tur i dag. :D

    SvarSlett
  2. Ble IKEA tur på oss ja. Så nå er vi ett skoskap, en knagg til å henge opp tøy på, og en lekekrokodille rikere ;)

    SvarSlett