tirsdag 4. oktober 2011

passion for ice cream

Jeg lever og ånder for iskrem.
Et av mine tidligste minner er når mimmi og morfar tok meg med på obs lade og jeg fikk en softis. En stoooor softis med sjokoladetrekk.
Dette var fast rutine hver gang vi var ute å handlet. Iallefall syns jeg å huske det.
Det er kanskje litt usannsynlig at jeg ble foret med is hver eneste gang, men jeg liker å tro det.

Etterhvert som jeg ble større så dro jeg annenhver helt til oppdal for å besøke pappa.
Da var det også store muligheter for is.
Der var det en stopp innom kiosken på domus som var fast innslag. Og jeg endte alltid opp med å kjøpe meg tre kuler som jeg glefset i meg.
Nå er jeg stor jente, og det betyr at jeg må kjøpe isen min selv.
Dette trenger ikke å være noe negativt, tvert i mot.
Nå kan jeg jo kjøpe så mye is som jeg ønsker!
Men det var litt ekstra koselig den tiden jeg ble påspandert godsakene.

Et annet fint minne jeg har om is er inne på kjøkkenet til mimmi og morfar. Når jeg og morfar ordnet oss en skål med is så var det ikke bare noen lusne kuler med vaniljeis nei.
Vi slengte gjerne oppi noen nøtter, litt sjokoladesaus, noe sjokoladefudge, rosiner, syltetøy og kanskje enn banan. Hadde vi krem så ble det en liten klatt med det på toppen også.

Nå for tiden er det Ben&Jerry sin herlige syndige is som teller mest.
Det er bare to problemer!
Det ene er at det blir dyrt i lengden om jeg skulle spist det så ofte som jeg ønsker. Det andre er at jeg klarer aldri å velge hvilken variant jeg skal ha!
Hvorfor må de ha så sinnsykt mange varianter å velge mellom?
Chocolate fudge brownie, chunky monkey, phishfood,cookie dough.
Jeg får vann i munnen bare å tenke på alle de andre smakene jeg ikke har fått prøvd ut.
Man må jo være et geni for å komme på at det er godt å tilsette store sjokoladebiter og marshmellows og karamellsaus i en herlig sjokoladeis.
Om mine siste minutter i livet skulle vært et innelukket sted alene så hadde det skulle vært på et fryselager hvor de oppbevarer Ben&Jerry is. Jeg hadde mest sannsynlig spist meg ihjel før jeg hadde frosset ihjel.
Diplom is har også en stjerne i boken min.
Dream lakris is!
Jeg føler at det er på tide å avslutte dette innlegget her før jeg begynner å febrilsk gnage på på mine egne hender i mangel av iskrem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar