søndag 2. oktober 2011

brått oktober

Først i dag gikk det opp for meg at vi har startet på en ny måned.
Og nå er det ramme alvor.
September er høst det også, men det er gjerne en del godvær og grei temperatur.
Oktober er mørk og lunefull mesteparten av tiden.
De siste to dagene skal jeg ikke klage på, det har vært god temperatur og en del sol.
Vi trenger vel noen få slike dager før den mørke depresjonstiden kommer å tar oss.
Hvis oktober går like fort som september gjorde så er det snart på tide å telle ned til jul.

Jeg kan klare meg uten oktober/november, men jeg elsker desember.
Greit, det er noen ting jeg kan være foruten. Det er julerengjøringen!
Jeg kan ikke se for meg noe verre enn å stå med grønnsåpe og støvkluten for å få tatt en skikkelig rundvask.
Nå ser jeg heller ikke for meg at jeg får så alt for mye hjelp av mine tre musketerer her i huset.
De to minste er kjempeivrige på å støvsuge da, men dette foregår på følgende måte.
Jeg spør om de vil gjøre husarbeid.
Begge løper mot støvsugeren.
De støvsuger i to minutter, og deretter står de der med hånda åpen for å motta penger.
Derfor tror jeg det blir dårlig med julerengjøring i år også.

Men julestemningen, julemarsipanen og pepperkakebaking er magisk, og den liker vi alle.
Adventstiden er også særdeles hyggelig.
Ungene får nøye seg med sjokoladekalender i år også. Jeg har ingen planer om å lage 24 små pakker som inneholder skrot som vi kommer til å tråkke på resten av jula.
Jeg kunne godt tenke meg kalender, men jeg innbiller meg at jeg må skaffe meg det selv.
Jeg blir ytterst overrasket om min kjære ektemann gir meg en.
*hint hint*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar