lørdag 29. oktober 2011

Tom i hodet

I natt hadde jeg våken nattevakt til en forandring.
Det er en utfordring å befinne seg på jobb i 11 timer uten å sove noe særlig når man er vant til bittelitt søvn ellers.
Jeg føler meg særdeles redusert i dag.
Jeg har da vært våken hele natta før jeg, og deretter stått opp igjen etter bare et par timers søvn.
Men da har jeg vært på fest, og det er mye morsommere da.
Det blir liksom ikke helt samme i dag.
Jeg fikk karret til meg nesten 2 1/2 time søvn etter jeg sjanglet inn døra her hjemme.
Ikke at det hjalp særlig mye, jeg føler meg fortsatt som en zombie.
Nok et bevis på at jeg ikke er så ung som jeg tror.

Jeg følte meg forresten som en synder i morgest.
På vei hjem så måtte jeg bytte buss i byen. Det var over ti minutter til neste buss skulle ankomme og kjøre videre.
Jeg hadde særdeles liten lyst til å stå ute å hutre i de ti minuttene, så jeg fant ut at jeg måtte finne meg et varmt sted.
Nærmeste plass var 7/11.
Greit nok, jeg kunne jo gå inn der å bruke lang tid på å bestemme meg. Kanskje kjøpe en eske med sukkerfrie pastiller.
Jepp, det var en ganske god plan.

5 minutter senere kommer jeg ut med en eske sukkerfrie pastiller.
OG en pose smågodt!
Søren ta 7/11 som selger smågodt til 10 kr hektoen.
Og søren ta meg som ikke klarte å motstå.
Så om noen så en forfrossen, trøtt og hutrende sjel som stod utenfor G-sport rundt kvart på ni om morgenen med en godterpose så var det meg.
Jeg klynget meg til den posen der som om den skulle frelse meg.
Til mitt forsvar kjøpte jeg ikke særlig mye. Tror det ble 15 kr for dette godteriet.
Men fy skam, det var ikke akkurat den sunneste frokosten jeg kunne foret meg selv med.
Jeg får skylde på at jeg var underernært på søvn, noe som fører til at psyken og kroppen gjør mye rart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar