søndag 16. oktober 2011

familiedag på Sverresborg

Maskinagentur feiret 100 år i dag tydeligvis.
Derfor hadde de bilutstilling og familieaktiviteter på Sverresborg folkemuseum.
Vi dro med oss begge barna for å gjøre noe hyggelig som familie.
Høydepunktet for barna var at de ble tilbudt gratis fløtekarameller. Det skulle ikke særlig mye mer enn det til for å fram et salig smil på begge to.
De fikk beskjed om at det bare var å forsyne seg, så da tok de seg en real neve.
Næringsvett har de iallefall, og de har nok lært av mora si.
Jeg var på diplom-is fabrikken en gang, og da kunne vi ta med oss noen is når vi gikk. Bare ikke forsyne oss i kassevis. Jeg gjorde ikke det, jeg fylte bare opp genseren og jakka så det holdt. Jeg innbiller meg at jeg fikk med meg 30 is ut derfra.
Med andre ord, guttene er noen griske små gribber. Og de genene kommer nok fra meg.

Et annet høydepunkt var å få hoppe i høyet. Begge ungene syns det var ganske stas. Men ingen av dem likte lukten der inne. Jeg tror ungene mine har totalt angst for alt av fjøs og gårdsbruk.
Kanskje like greit at jeg ikke fulgte mine romantiske bondedrømmer å flyttet på gård da.
Det ville vært en skjebne verre enn døden for mine fine bygutter.

Et annet høydepunkt i dag var begeistringen til villdyret når han oppdaget at det var rosiner i kaninburet.
Nei, det var ikke rosiner..... det var kaninlort.
Heldigvis fikk han ikke fatt på dem sånn at han kunne prøvesmake.
Vi fikk også hindret han i å stikke en pinne opp i baken på ei høne.
IKKE spør hva han tenkte, og hvorfor han fikk den ideen.
Vi fikk uansett tatt fra han pinnen i siste sekund slik at museet slipper å slite med traumatiserte høner resten av året.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar