tirsdag 30. august 2011

Blant cowboyer,pirater og kjeltringer

Noen ganger tror jeg barna mine preges en del av det de ser på tv.
Jeg er ganske sikker på at de tror det finnes ekte sjørøvere.
Da i skikkelig kaptein sabeltann stil, ikke somaliske pirater som herjer og halshugger.
Nei, de ser nok for seg en mann som er hvit i fjeset og som har kul hatt og flagrende hår.
Jeg lar dem leve i den troen.
Kjeltringer finnes det også en del av, men jeg tror de ser for seg skumle menn i fangedrakt.

Vi var nede på legevakten en gang (jeg husker ikke i hvilken sammenheng) og gikk innom narvesen siden køen på venterommet var uhorvelig lang.
Ut fra narvesen kommer det en mann i svart og hvitstripet genser og med svart lue. Apekatten (da ca 4 år) sperrer opp øynene før han sier halvhøyt "du mamma, e det der en TYV??!"
Mannen bare kikket halvsnurt på guttungen før han gikk videre.
Jeg prøvde forgjeves å holde maska fram til "tyven" var utenfor synsvidde.

En annen gang satt vi på kontoret til fastlegen. Da var Apekatten nettopp fylt 3 og var i det pratsomme hjørnet. Plutselig legger han merke til bildet som legen har i vinduskarmen av eget barn.
Apekatten blir helt vill å reiser seg i fanget mitt mens han peker og roper "seee mamma! Han har en baby Hiv og Hoi"
Jeg skjønte ingenting før det gikk opp for meg at det var bilde av en baby i matrosdress.

Tidligere i dag når jeg følgte barna til barnehage og SFO gikk vi forbi et forelsket par som kom oppover bakken. De hadde en ganske alternativ klesstil, noe Villdyret merket seg. Mannen hadde på seg en litt fancy hatt som min yngste merket seg godt.
"OI oi oi, en cowboy" kauket han så det hørtes langt oppover og nedover bakken.
Nå skal det nevnes at hatten IKKE lignet på en cowboyhatt, men det kan så være.

Hver dag får jeg meg en god latter av slike kommentarer.

2 kommentarer:

  1. Sykehusepisoden var fra den gang pappaen var så syk at alle - bortsett fra en dustelege (som helt sikkert har fått examen pr post) - mente han burde vært innlagt på sykehus for å få skikkelig medisin og bli overvåket av kvalifisert personell.... hehe. Jeg lo godt av det spørsmålet der fra apekatten...hehe.
    Livet blir ikke kjedelig så lenge de to små røverne er i nærheten.

    SvarSlett
  2. ja! stemmer det.
    Husker det når du sier det. Og nå ble jeg plutselig irritert på den dustelegen igjen,hehe

    SvarSlett