tirsdag 9. august 2011

Superhelt

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var en skikkelig superhelt. Jeg føler rett og slett at tiden ikke strekker til enkelte ganger. Jeg skulle ha gjort unna en del ting, og oppdager etter noen timer at jeg har gjort noe, men jeg ser ikke så stor forskjell rundt meg.
Enkelte ganger har det vel hendt at jeg har blitt sittende litt for lenge i sofaen framfor å faktisk lette på baken å gjøre noe. Men det må jo planlegges litt også. Jeg kan ikke bare rydde på måfå, ikke sant?

Tenk så deilig det hadde vært å eie en superkraft innen husarbeid.
Svusj hadde det sagt, og så hadde hele huset vært rent og ryddig. Iallefall fram til ungene kommer hjem fra barnehage og SFO.
Jeg burde egentlig ha lært for lenge siden.
Hva er vitsen med å rydde på formiddagen når det likevel ser ut som et loppemarked her på ettermiddagen.
Kombinert med en byggeplass, for ett stk mann har nå fortalt meg at INGENTING av verktøy, pakker med gulv, elektriske duppedingser ( gudene vet hva nå enn som flyter rundt her ) skal fjernes før vi tar i bruk sokkelleiligheten nede.
Jeg tror jeg må smøre meg kraftig med tålmodighet her. Når jeg snubler rundt i byggesaker får jeg lyst til å ta hele mannen i nakkeskinnet å riste han litt.
Men man blir da vant til det, ungene syns ikke det er noe minste rart å ha skohylle og en svartsekk med yttertøy inne på kjøkkenet.

Ja akkurat her også kunne det dukket opp en superhelt som kunne fikset ferdig leiligheten.
Min mann er en halvveis superhelt. Han er dyktig når han kommer i gang, men det var det der med å få han i gang da. Jeg tror han trives best som Clark Kent, ikke supermann.
Jeg mistenker at han uansett har noen skjulte krefter.
Enkelte ganger har han vært alene hjemme med barna, og da har han klart å gjøre dobbelt så mye som det jeg gjør på en dag, PLUSS laget middag.
Hvordan det går an fatter ikke jeg. Enten skyver han alt rot under sengene, eller så får han hjelp av alle smådyr i nabolaget (slik som i snøhvit og de syv dverger)

Vi har faktisk en superhelt her i huset da. Jeg er ikke helt sikker på hva superkreftene hans er. Han liker å hjelpe til med matlaging og støvsuging da, og det er jo fine egenskaper.
Han må lokkes litt for å gidde da. Det er bare å tilby noen småpenger som kan puttes på sparebøssa, så løper helten avgårde for å gjøre plikter. Han er like glad i penger som han er glad i godteri. Greit, det er jo en sammenheng der da, med penger kan man jo kjøpe godteri.
Uansett, finans-spiderman er en kjekk sak å ha i huset. Helt til han finner ut at han kan rappe penger fra lommeboka mi.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar