tirsdag 2. august 2011

Happy birthday to me

Jeg skjønner ikke helt hvor tiden blir av jeg.
Det er ikke så lenge siden forrige bursdag. Det er forsåvidt heller ikke så lenge siden jeg blåste ut 18 lys på kaka, så hvordan kan det ha seg at årene har flydd avgårde uten at jeg har klart å henge med?
Det morsomme er at når jeg var under 23 så var jeg en evig optimist. Det var bare en fin ting å fylle år og bli enda litt eldre og visere.
Nå syns jeg jaggu at det ikke er noe gøy! Kan noen være så snill å bremse tiden litt?
Hvis det finnes en allmektig skaper der oppe, denne bønnen er dedikert til deg.

Å bli 18 det var moro, 20 like så.
Oppmerksomhet og gaver er alltid gøy å få.
Men må tiden gå så fort? den raser jo avsted,
senk nå denne farta litt, og la meg henge med.
Jeg vil jo gjerne bli eldre, men ikke så alt for fort,
gjør årene dobbelt så lange, så er det meste gjort.
Hvis ikke det er mulig kan vi inngå en annen pakt
styr unna grått hår og rynker, og gi meg masse makt.
Amen

Det er som sagt ikke det å bli eldre som skremmer meg. Jeg vil jo selvfølgelig feire mange bursdager til.
Alternativet til å ikke bli eldre er jo å bli gravlagt, og det er ikke akkurat det jeg ser for meg.
Så inntil noen finner opp noe smart som bremser tiden så får jeg bare smøre meg med tålmodighet.
Fordelen med bursdager er jo igjen at det finnes kake.
MASSE kake!
Og det er jo også mulighet for å motta gaver.
Jeg tør derimot å vedde på at jeg ikke mottar noe blomster fra min kjære ektemann i dag.
Grunnen er ganske enkel, jeg har selv kommentert i hytt og pine at jeg syns det er dumt å bruke så mye penger på en bukett som visner før du har rukket å dra visakortet.
Men det er jo litt hyggelig med blomster igjen da, så jeg kan jo selvfølgelig håpe at omvendt psykologi fungerer på han i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar