mandag 15. august 2011

den harde hverdagen

I dag måtte jeg dra på aftenvakt istedet for nattvakt.
Det betyr at jeg ikke ser særlig mye til villdyret og apekatten siden de leveres på sine trygge opplæringsinstutisjoner, og jeg drar på jobb før de blir hentet.
Siden herr arbeidsnarkoman ektemann skulle jobbe sent i dag også så måtte mommo trå til som barnevakt.
Nå må det sies at det ikke er så lett å være barnevakt hjemme hos oss.
Det første problemet er å forklare dem via telefon hvordan de skal sette på film til ungene.
Det trengs 3 forskjellige kontroller for å sette på en ussel film.
Jeg har opptil flere ganger fått tilbakemelding fra frustrerte familiemedlemmer som har lyst til å hive kontroller og tv veggimellom.
Det andre problemet er når de skal lage mat.
Vi har induksjonsovn, noe som tydeligvis er komplisert for foreldregenerasjonen som mest sannsynlig stekte maten sin på bål.
Mommo måtte gå over til naboen for å steke fiskepinner der i dag siden jeg glemte å forklare hvordan komfyren fungerer.

Jeg i derimot har vært flittig arbeidsmaur selv.
Foruten å vaske litt gulv så har jeg gått tur i regnet. Og så har jeg spilt igjennom en runde med angry birds når de på arbeid ville se på hotell caesar.
Uansett hvor stille det blir på jobb så får du meg IKKE til å se på det der.
Jeg er allergisk mot alt som heter norsk drama!
Den eneste interessante norske dramaen jeg setter pris på er det vi skaper her hjemme.
Blant annet når vi er tomme for melk fordi "noen" har brukt opp melka i proteinshaken sin.
Når ungene sitter der med tørr frokostblanding og tårer i øynene skal du se det blir drama.
Når jeg tenker meg om så dreier de fleste familiefeidene våre om mat.
Er det et dårlig tegn tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar