tirsdag 16. august 2011

sukkerfest

I dag er det atter en gang anledning til å stappe innpå med sukkerbefengte godsaker.
For i dag har både snillepappa og mommo bursdag.
Min kjære mor ytret en gang at jeg burde funnet en mann som hadde bursdag på en annen dato, for nå får hun ikke ha bursdagen sin i fred.
De må nemlig dele dagen.
Det betyr da halvparten så lite oppmerksomhet på dem begge.
Mannfolket bryr seg egentlig ikke så mye om bursdager lenger.
I dag skal han jobbe overtid, så vi velger å feire bursdag uten han. Vi får skåle med et glass brus og ta et stykke kake i det vi sender han noen gode tanker der han sliter på jobb.
Er han riktig heldig så er det igjen noe godt når han kommer hjem.

Det er uansett ikke så synd på han.
Han kom forleden dag å fortalte meg at det er vanlig å ha med seg kake til gutta på jobb når man har bursdag.
Gjett hvem som måtte bake den kaken da?
Jeg så ikke noe til han foran kjøkkenbenken i går nei.
Jeg valgte å gjøre kaken så nusselig som bare mulig slik at han kanskje fikk en knekk i det mannlige egoet sitt når han skulle servere kake til kollegaene.
Babyrosa glasur med små kaniner på. Nå må det jo nevnes at det var playboy bunnys laget av marsipan på da. Et lite innslag av mandighet måtte det jo være.

I dag har hele dagen gått i hurtig tempo og det ble så som så med middagslaging.
Jeg tok det første og beste jeg hadde av rester i kjøleskapet og kastet oppi ei wokpanne. Middagen ble altså wokgrønnsaker med kyllingpølser og fiskekaker. Flott dandert med ketchup på toppen.
Ungene åt som to sultne ulver.
Jeg blir aldri helt klok på den smaken deres.

En annen ting jeg ikke blir helt klok på er villdyrets besettelse når det gjelder smådyr.
Han er engstelig for maur, så han går til stadighet å passer på at det ikke kan komme maur opp buksebenet hans.
Jeg hadde skjønt det om han hadde stått ute, men han har like noia når han sitter i sofaen.
Greit, jeg er ikke noen førsteklasses vaskekjerring altså, men det er jaggu ikke så ille her at vi har maur inne i huset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar