søndag 14. august 2011

en smak av sommer

Det sies at mirakler skjer, og i dag var en slik dag.
En dag med fin temperatur og strålende sol!
Noe vind var det, men det velger jeg å se mellom fingrene på.

Siden min treningsnarkomane ektemann hadde en en date med tredemølla på 3T så valgte vi andre kos og hygge i mellomtiden.
Vi dro til rotvollfjæra med pledd og sekk full av sunne godsaker.
Det ble vassing i fjæra og leting etter krabber.
Jeg må bare innrømme først som sist at vi ikke er gode krabbejegere.
Jakten foregår vel egentlig på denne måten.
Mor løfter på en stor stein, apekatten og villdyret hyler i kor med skrekkblandet fryd når de ser en liten krabbe. Deretter begynner diskusjonen om hvem som skal ta den opp. Mor vil ikke, apekatten tør ikke, og villdyret får ikke til.
Resultatet er at krabben har forsvunnet før man har kommet til en enighet.

Etter å ha spist vår særdeles sunne lunch (bestående av gulrøtter, epler og banan ) bestemte gutta seg for å gå inn i skogen for å ta bilder der.
Apekatten har jo eget kamera som han gjerne bruker de gangene han får lov.
Det ble tatt mange bilder i dag, og blant bilder av bleke norske småbarnsfedre og ungjenter i bikini så var det faktisk et blinkskudd av et ekorn som de fant inne i skogen.

Etterhvert ble det tid for å dra hjem igjen.
Vi passerte en innhegning med noen haner og der ville selvfølgelig villdyret stoppe.
Han plukket opp noe gress før han gikk bort til nettingen.
" du høøne.. høøøøøneeee, PAPPAHØNE! vil du ha litt sånn herre her?"
Han ble lettere fornærmet når ingen av dem så ut til å bry seg om godsakene han bød fram.

Resten av dagen har blitt brukt til rydding i hagen.
Apekatten fikk en femkrone for å hjelpe til med å samle kvister i en haug.
En lusen betaling vil kanskje noen si, men så lenge han ikke kommer med noen lønnskrav så får han ta til takke med det jeg tilbød han.
Han gikk lei ganske så fort uansett, så lønnen tilsvarte vel egentlig arbeidsmengden.

Nå ligger to trøtte gutter å sover.
Snillepappa sitter å ser X-men på tv.
Jeg later som jeg ser på jeg også, men egentlig har jeg null interesse av den filmen der.
Hadde jeg hatt en pose smågodt og betalt for å se filmen så hadde det kanskje vært noe annet.
Men min manglende interesse for filmen gir meg iallefall en gylden anledning til å blogge da.

1 kommentar:

  1. Pappahøne! *ler*

    Høres ut som dere har hatt en flott dag. :)

    SvarSlett