onsdag 17. august 2011

sjokolade

Det er jammen godt å våkne opp en onsdag klokka 6 å vite at jeg nå har helg.
Følelsen av skeiv og stiv nakke var i derimot ikke så behagelig. Den hodeputa på jobb tar livet av meg. Ja tenk det, jeg sover på jobb jeg.
Det er ikke så verst ha passiv natt når man først får til å sove.
Og nå kan jeg med god samvittighet ta helg siden jeg har gjort unna ukas vakter.

Villdyret hadde fri fra barnehagen så jeg tok han med på hyggelige gjøremål i dag.
Man må jo ha kvalitetstid når man først har anledningen til det.
Dagens aktivitet ble altså handling av mat og ullundertøy til begge ungene.
Planen var egentlig å dra til byen, men når vi dro opp rullegardina i morrest å så regnet som høljet ned så ble den planen skrinlagt.
Nå kan det hende at guttungen følte seg litt snytt når det ikke ble den byturen han var lovt, men han ble belønnet med en is etter handlingen så han var faktisk fornøyd.
Noen ganger skulle jeg ønske at det var like lett å gjøre meg fornøyd.
(hey, det ER faktisk like lett når jeg tenker meg om)

Vel hjemme så hadde jeg fått pakke i posten som jeg tålmodig har ventet på.
Jeg hadde bestilt ingredienser til å lage sunn sjokolade hjemme, så det var bare å brette opp ermene å sette i gang.
Dagens eksperiment ble mørk sjokolade med ingefær og kanel.
Godt var det også.
Dessverre var det ingen andre i familien som kunne si seg enig siden jeg spiste opp hele plata alene.
Mørk sjokolade skal være godt for både humør og kroppen siden den er full av antioksidanter. Det må jo bety at jeg kommer til å sprudle som en lysfontene i dag, og det er jo bra for mannen sin del.
Da slipper han å være redd for at at dragen i meg kommer fram denne kvelden iallefall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar