søndag 28. august 2011

trøtt i trynet

Merker at jeg blir litt sløvere med å blogge når det er helg. Iallefall når det er arbeidshelg.
Da går jeg over i en slags zombie modus med en gang jeg går av vakt.
Noe som kan være både morsomt og slitsomt for ungene og mannen.
Det morsomme er at jeg har mye lettere for å si ja til ting jeg kanskje hadde sagt nei til en annen dag. Når jeg er trøtt og fjern så er det så mye lettere å si ja til spilling på nintendo eller at de får lov til å spise frokostblanding til lunch.
Det kjipe er at jeg har kortere lunte, og dragen kommer styrtende fram hvis det blir mye spetakkel og krangling.
Når det begynner å sive røyk ut av neseborene mine så vet resten av familien at det er smart å søke tilflukt.
De VET at det er lurt, så hvorfor de ikke gjør det enkelte ganger er fortsatt et mysterium for meg.
Min bedre halvdel har visst funnet ut at terging av trøtt kone er ekstremsport. Får han fyrt meg opp skikkelig så risikerer han å noe kastet etter seg.
Nå må det påpekes at jeg bare hiver myke ting etter han, jeg vil da ikke ødelegge inventaret.

Nå er det en vakt igjen før jeg har to dager fri. Det blir jammen godt å sove i egen seng i morgen.
Jeg kjenner at jeg lengter ekstremt etter egen dyne og pute.
Det er forøvrig ikke bare jeg som er trøtt for tiden.
Merker godt at sommerferien er over og at hverdagen er kommet for fullt.
Apekatten er sliten på kvelden etter han ble skolegutt.
Villdyret er utslitt på ettermiddagene etter han begynte på storbarnsavdelingen. Han er i største laget for å sove dupp på dagtid, men det skjer ofte at han faller i søvn på sofaen.
Se eksempel under

Mannen er også sliten siden han jobber så mye overtid.
Den eneste som har noe energi igjen er den gale pelsdotten. Enkelte ganger undrer jeg på hva den hundematen inneholder. Bikkja er jo riv ruskende gærn av og til.
Galskapen understrekes av febrilsk rulling rundt på gulvet med påfølgende halejakt før det hele avrundes med et skikkelig hyl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar